کارو فناوری متوسطه دوره اول گروههای آموزشی استان آذربایجان غربی

waz.karfanavari@chmail.ir
کارو فناوری متوسطه دوره اول گروههای آموزشی استان آذربایجان غربی

این سایت برای ارایه اطلاعات به همکاران گرامی راه اندازی شده است . انشاالله کاستی ها را به بزرگواریتان ببخشید.

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۴
آبان

چه جوری ویروس مخفی کننده پوشه‌ها در فلش را از بین ببریم؟ مشکل مخفی شدن فایل‌ها و پوشه‌ها در فلش مموری یکی از رایج‌ترین مشکلات کسانی است که فایل‌هاشان را با فلش این طرف و آن طرف می‌برند و فلش‌شان را به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مختلف وصل می‌کنند. این مشکل را ویروس خاصی به وجود می‌آید و اگر کامپیوترتان این ویروس را بگیرد و آنتی‌ویروس‌تان به‌روز نباشد، ویروس‌تان به سرعت و از طریق هر فلشی که به کامپیوتر وصل می‌کنید، تکثیر می‌شود! این ویروس فایل‌ها و پوشه‌ها را مخفی می‌کند و حتی اگر آنتی‌ویروس‌تان را به روز کنید و اصل ویروس را از بین ببرید، همچنان فایل‌ها و پوشه‌ها مخفی می‌مانند. امشب می‌خواهیم ببینیم چطور می‌شود فایل‌ها و پوشه‌هایی را که این ویروس مخفی کرده، دوباره به حالت عادی برگرداند. حذف ویروس مخفی کننده پوشه‌ها و فایل‌ها: اگر روزی فلش‌تان را باز کردید و دیدید داخل آن چیزی نیست، وحشت نکنید. احتمالا ویروس گرفته‌اید و ویروسی که این کار را می‌کند، خوشبختانه فایل‌ها را پاک نمی‌کند و فقط آن‌ها را مخفی می‌کند. برای اطمینان از این‌که فایل‌ها پاک نشده‌اند، می‌توانید فضای اشغال‌شده‌ روی فلش را بررسی کنید. اگر فلش‌تان همچنان پُر بود، فایل‌های ارزش‌مندتان همچنان روی فلش قرار دارد. پس بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم فایل‌ها را به حالت اول برگردانیم. گام اول: قبل از هر چیز آنتی‌ویروس‌تان را به‌روز و کامپیوترتان را اسکن کنید. گام دوم: کلید ویندوز را نگه دارید و دکمه‌ی r را فشار بدهید تا پنجره‌ی Run در گوشه‌ی پایین و سمت چپ صفحه باز شود. در پنجره‌ی Run فرمان cmd را تایپ کنید و سپس کلید اینتر را فشار دهید تا پنجره‌ی فرمان ویندوز یا همان Command Prompt باز شود. گام سوم: My Computer را باز کنید و نام درایو مورد نظرتان را ببینید. مثلاً اگر درایو فلش‌تان در مای کامپیوتر F است، در پنجره‌ی فرمان ویندوز تایپ کنید F: و کلید اینتر را فشار بدهید تا پنجره‌ی فرمان وارد درایو F (یا هر چیز دیگری که مربوط به فلش‌تان است) شود. گام چهارم: دستور زیر را وارد کنید و کلید اینتر را فشار بدهید: attrib -r -a -s -h *.*/s/d این دستور تمام بلاهایی را که ویروس سر فایل‌ها و پوشه‌هاتان آورده، از بین می‌برد. در واقع این ویروس ویژگی‌های فایل‌ها و فولدرها را طوری دست‌کاری می‌کند که نتوانید آن‌ها را ببینید. این فرمان ویژگی‌های فایل‌ها و فولدرها را به حالت اول برمی‌گرداند

  • گروه کاروفناوری استان
۲۴
آبان

با سلام  و خسته نباشیدخدمت همکاران محترم

 شاخص های آذر و دی به شرح زیر اعلام میگردد:

1.برگزاری کارگاه های تخصصی

2.بازدید از مدارس و ارسال گزارش

3.تولید محتوای الکترونیکی پایه نهم (انتخاب پودمان اختیاری)

4.برگزاری جلسات تخصصی و ارسال صورتجلسه

5.پیشنهاد پروژه های ابتکاری و خلاقانه در حد پروژه های کتاب

6.طرح درس سالانه

7.برگزاری روز کارگاه


  • گروه کاروفناوری استان
۰۳
آبان

 

GPS و GPRS چه هستند و چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. اگر از شباهت بین اسم های GPS و GPRS بگذریم  می توان گفت که هیچ شباهت دیگری با هم ندارند اما هر دوی آن ها در یک راستا هستند.

GPRS
عموما تحت عنوان سیستم انتقال داده ها از طریق سرور های بی سیم می باشد که تحت میزبانی اپراتور های سیم کارت ها است این سرویس برای اتصال به اینترنت و اعمال ساده اینترنتی کاربران می باشند که از طریق تلفن همراه آن ها انجام گردد.
که این سرویس باید در محدوده خاصی که اپراتور اعلام میکند انجام شود . البته این روز ها علوم جدیدتری جایگزین GPRS شده است.

جی پی اس GPS در اصل یک ویژگی نظامی ارتش آمریکا بوده است که امروزه به راحتی در دسترس من و شما قرار دارد. فعالیت این سیستم این است که شما میتوانید با استفاده از آن موقعیا جغرافیایی خود را بدست آورده و همینطور مقصدتان را مسیر یابی کنید.
البته ویژگی هایی مانند پیدا کردن افراد دیگر از طریق جی پی اس و ... وجود دارد که به دلیل مشکلات احتمالی این ویژگی ها برای کاربران عادی فعال نمی باشد
.

  • گروه کاروفناوری استان
۰۳
آبان
  • گروه کاروفناوری استان